Siirtorullastot

Litium akku on tämänkin siirtorullaston sisällä
JLAe 5/12 on JUNGin sähkölllä toimiva kauko-ohjattava siirtorullasto

JUNGin siirtorullastot tekevät siirtämisestä kevyttä. JUNG on yritys joka on perehtynyt painavien asioiden siirtämiseen. Se on kehittänyt pyörien päälle oman materiaalin, JUWAthanin. Päällyste kestää ja kulkee paljon paremmin kuin nailonpyörä. JUWATHAN professional pyörät taas ovat ikäänkuin kaksi pyörää yhdessä. Näin etupää ohjautuu paljon paremmin, koska kaksinkertaiset pyörät kääntyvät helpommin. Pyörät eivät jätä jälkiä lattiaan.

Siirtorullasto koostuu tavallisesti kahdesta osasta. Siinä on vetopää JL, jossa on kääntyvä ja laakeroitu satula taakkaa varten, sekä vetoaisa ja takapää, JF, jossa on kaksi toisiinsa kytkettyä siirtokasettia.
Esimerkiksi JLB 7 K on vetopää, joka kestää seitsemän tonnin taakan. Sen kanssa hyvä pari on JFB 7 K, jossa on kaksi 3,5 tonnia kestävää siirtokasettia, eli yhteensä 7 tonnia. Koko rullasto kantaa siis yhteensä 14 tonnia.
Tällaisella yhdistelmällä tuki on kolmesta pisteestä. Voidaan myös tehdä erilaisia variaatioita. Esimerkiksi eteen laitetaan kaksi vetopäätä, jolloin tuki on neljästä pisteestä.

Kantavuutta JUNGin siirtorullastoilla on

JUNG JHT 18 S JHT 30 S JHT 38 S
JHT 18 S on JUNGin kaapinkuljetin.

K-sarjalla 6 – 28  tonnia, korkeus 110 mm

S-sarjalla 32 – 48 tonnia, korkeus 125 mm

G-sarjalla 30 – 60 tonnia, korkeus 180 mm

H-sarjalla 80 – 200 tonnia, korkeus 240 mm

Lisäksi on akulla toimivia siirtorullastoja, jotka voivat kiskoa kauko-ohjatusti 12 – 50 tonniin taakkoja. Näiden ladattavien vetopäiden kantavuus on vastaavasti 5 – 25 tonnia.